beasrecept

Alla inlägg under januari 2011

Av Bea War - 9 januari 2011 22:28

Har inte du någongång när du har baka bara kännt att du vill äta upp hela smeten?

Gör det vet ja!


Ingredienser:

50 g choklad (Mörk eller mjölk spelar ingen roll ta det som du tycker bäst om)

1 ½ msk kakao

1 ½ dl socker

75 g smör

½ dl mjöl ( Ta i lite mera om du känner att det behövs)

1 ägg

½ krm salt

1 tsk vaniljsocker


Smält chokladen och smöret och blanda i alla andra ingredienser, men kom ihåg! Ägget sist så att det inte stelnar! Häll upp i en skål och ät! Doppa gärna något bär i eller så;)

Kram

Av Bea War - 3 januari 2011 19:53

Vad är godare och enklare en än helt vanlig kladdkaka?

Om du skulle fråga mig så skulle svaret vara självklart: Inget!

Här är receptet somjag brukar följa:


Ingredienser

100 g smör

3 dl socker6

1½ dl mjöl

2 ägg

1½ tsk vaniljsocker

1 krm salt

4 msk kakao


Detta behöver du:

Medelstor kastrull visp kniv bakplåtspapper form med löstagbara kanter måttsats


Gör såhär:

Sätt ugnen på 150 grader. Klä formens botten med bakplåts papper så att den inte ska fastna.

Smält smöret på låg värme lägg i alla andra ingredienser förutom äggen för smeten måste svalna sör anars så slenar äggen och det blir små klumpar i kakan. Lägg i äggen och häll smeten i formen sätt in i ugnen i 35 min och låt sedan kakan svalna.

Kram Bea

Av Bea War - 3 januari 2011 12:52

Äntligen fick jag tiden att stara min egna lilla blogg:) Något jag har tänkt att jag ska göra väldigt länge.

Tycker otroligt mkt om att baka och laga mat så vad passar bättre än de för mig? Haha!

Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards