beasrecept

Alla inlägg under augusti 2011

Av Bea War - 31 augusti 2011 20:38

Hejsan!

Idag så blir det bara ett snabbt litet inlägg för mamma och blev lite sur på mig tidigare idag för att hon tyckte att jag inte gjorde något annat än att sitta framför datorn och TV-n... Men nu så är det bra igen men jag tror ändå att det är lite bra att inte sitta vid datorn allt för länge idag.... hehe

Jag har och kommer troligtvis inte att ladda upp bilderna för än tidigast imorgon, jag vet att jag har lovat att jag ska ladda upp dem men det har helt enkelt inte blivit tillfälle.

 

Av Bea War - 30 augusti 2011 13:23

Hejsan!

Är typ magsjuk! Usch och fy!!

Ni kan ju iallafall gissa er till att jag inte precis kommer att baka idag.... men jag kommer inte precis göra så mycket mera heller..... trååkigt!

Och det ör ju inte så bra att bli magsjuk andra veckan i skolan, och komma efter redan då.... det är ju såå jobbigt att jobba ikapp tycker jag! Man kan aldrig göra det ordeterligt och man blir bara så stressad. Jobbigt!

Jag är typ hur hungrig som helst men jag har ingen aptit.... Något jag känner igen sedan sjukhustiden då jag behandlades för cancer:/ För er som inte vet det så har jag haft cancer men är frisk nu, dock inte frisförklarad.... :(


Nu så ska jag lägga mig och vila lite, men ni kanske får lite bilder senare idag för nu så använder jag iallafll rätt dator:)

 

Av Bea War - 29 augusti 2011 21:41

Hejsan!

Förlåt att jag inte skrev något igår, men om sanningen ska fram så glömde jag faktiskt bara helt av det!

Igår så var jag och tränade med pappa, riktigt skön att ha böjat träna nu igen!:)


Idag så har jag inte gjort så mycet..... var hemma hos en kompis nu på kvällen, det var roligt! :)


Jag förstår mig inte riktigt mig på min mamma, hon gillar inte nutella! Och jag vill väldigt gärna använda det när jag ska baka! Men mamma vägrar att köpa det, vilket jag blir lite sur för..... För er som så på Leila bakar i Frankrike, och för er som inte så, så gjorde hon en semefreddo med smak av romerska bågar, skulle väldigt gärna vilja göra det:)


Och så vilj jag göra en cheescake! Mmmm! Jag har bara gjort det några få gånger med det är ju så otroligt gott!! Mmmm!


Bilderna på chokladkakan kommer förhoppningsvis imorgon(jag använder fel dator igen.....) om jag lyckas ladda upp dem ;)

 

Av Bea War - 27 augusti 2011 17:06

Hejsan!

Nu så har jag bakat! Det var verkligen på tiden, det känns som en evighet sedan senast! Nu så bakade jag en typ av chokladkaka med grädde och mörk choklad, här är receptet:

3 ägg

2 dl socker

1 vaniljstång

2,5 dl grädde

2 msk sirap

150 g mörk choklad

1,75 dl mjöl

0,5 tsk bakpulver

1 krm salt

Sör och råsocker till att bröa formen med


Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader. Skrapa ut fröna ur vaniljstången, men spara stången. Vispa ägg, socker och vaniljfröna fluffigt. Koka upp grädden tillsammans med sirapen och den ursrakapde vaniljstången. Hacka chokalden fint. När grädden kokar Häller du i chokalden så att den smälter samman med grädden. Blanda mjöl, bakpulver och salt med en gaffel. Vänd ner dem torra ingredienserna och

chokladgrädden i äggsmeten. Bröa formen med smöret och råsockret. Använd en form med löstagbara kanter. Häll i smeten i formen och ställ in i ugnen i 26 min. Låt den svalna i rumstempratur. Ät och njuut!


För övrigt så har jag varit på badhuset idag med pappa och lillasyrran:) Det var roligt för jag lärde mig att doppa huvudet! XD Hahaha..... jag hatar att göra det men nu gick det bra ;) haha.....

Bild kommer imorgon för jag använder fel dator för att kunna ladda upp bilden nu :)

 

Av Bea War - 26 augusti 2011 19:27

Hejsan!

Kommit på vad jag ska baka imorgon! :D En typ chokladkaka, men ni får se imorgon:)


Jag var och red idag, det gick inte lika bra som förra gången men det gick ändå oki ;)

Var också hos tandläkare idag, det gick bra och inga hål:)


Blir absolut inget långt inlägg idag, för jag är supperdupper trött, men jag återkommer imorgon med receptet på chokkladkakan :)

 

Av Bea War - 25 augusti 2011 15:58

Hejsan!

Jag har såå ont i huvudet just nu! Usch!


Förlåt förresten för att jag inte skrev igår, men jag kom hem ifrån skolan, gjorde läxor, åt lite och sedan så stack jag iväg till en träff för ungdomar som har haft cancer:) Som jag har haft.... :/ Sedan när jag kom hem så var jag bara så trött så jag typ gick och la mig med en gång.


Idag så hade jag min första praktiska hemkunskaps lektion! :D Vi skulle göra varsin varm macka...... haha! Så det var inte så svårt precis.... ;)

Jag gjorde en slags kola för några dagar sedan men jag tycker inte att den blev så bra så jag skippar att lägga upp den på bloggen.


Nu så ska jag gå och ta en huvudvärkstablett och så ska jag förhoppningsvis iväg till gymmet:) Sålänge pappa kan följa med det vill säga..... :)

 

Av Bea War - 23 augusti 2011 21:31

Hejsan!

Nu så har jag änterligen lyckats med att ladda upp bliderna som jag har har pratat om ett tag. Känner mig extremt stolt;) haha


Just nu så sitter jag med första läxan efter lovet :) Engelska.... Den ska inte vara klar för än på fredag men det är lika bra att få det gjort ;)


Dem muffinsarna som jag pratade om, jag funderar på att ha dem på min födelsedag om ca en månad. Kommer några ifrån släckten då, och då är ju muffinsar lätta att bjuda på:)

Eller så kanske jag gör en tråra.... det är ju roligt och inte så ofta som jag får baka tårtor... :)

Vet ni vad jag önskar mig i födelsedagspresent?? En hushållsassistent! En sån här typ "automatsik" elvisp, eller vad man ska säga.... Skulle bli jättegald om jag fick en sådan!

Och så önskar jag mig Twilightboken, där det finns borttagna kapitel, info om karraktärena mm:) För ovetande så är jag ett extremt stor  Twilightfan! Jag älskar dem verkilgen!! :D

  

Choklad cockies:))


Närbild:))


     

Av Bea War - 22 augusti 2011 15:48

Hejsan!

Första skoldagen avklarad! Den varade i ca 1 ½ timma.... haha! Inte såå hemskt....

Nu så sitter jag hemma hos en kompis och vi kollar på hundar:) Vi har gjort det i flera timmar nu! Hihi ;)


Jag har tänkt att göra cupcakes, med olika frostingar :) typ choklad, lime, hallon, vanillj och naturel smak:) Vanliga sockerkakscupcakes/ tigercupcakes. Vad tycker ni?? :-*


Annars så har jag intye så mycket att skriva om.... har inte precis gjort så mycket idag.

Jag ska gå till gymmet ikväll med mamma, ska bli kul att få röra på sig lite igen! Sitter mest bara stilla nu för tiden ju....

 

Ovido - Quiz & Flashcards