beasrecept

Alla inlägg under februari 2012

Av Bea War - 25 februari 2012 23:22

Hej,

måste ta en paus ifrån bloggandet under en obestämd tidsperiod, då våran släkt drabbats av en plötslig och väldigt oväntad bortgång. Som ni säkert förstår så behöver jag vara med familj och vänner till allt har lugnat ner sig.  ¨

 

Av Bea War - 23 februari 2012 23:27

Hejsan!Jag vet, min rubrik äger.Jag hade glömt bort att jag hade en massa läxor at gör idag, så därför har jag inte kunnat blogga tidigare:) men nu så har jag iallafall läst ut min klassiker bok som jag kommer att ha prov på imorgon... Vår vikare är helt störd... Bara så ni vet asså;)Och nu så ska jag gå och lägga mig så att jag är utvilad inför imorgon:)Pusspusså

Av Bea War - 21 februari 2012 23:13

Hejsan! Bara ett kort inlägg innan jag åker iväg till drömmarnas land. Var på första träningen idag på länge:) har ju varit uppehåll under lovet:) gick bra med handen till en början men not slutet så gjorde det lite ont, men inte värre än att jag kunde slutföra träningen;) vi håller på med innebandy på gympan nu också så jag ska se om jag inte kan vara målvakt imorgon:) var inte med idag... Men nog om innebandyn, detta är ju trotts allt en blogg om bakning, men jag har tyvärr dåliga nyheter... Typ iallafall:) det hemska är att jag inte kommer kunna baka på typ två veckor!! Är så jäkla mycket innebandy nu så jag hinner inte, och nu märkte jag att jag pratar om innebandy igen-.-Jag går och lägger mig istället för att prata mer innebandy, får se om jag hinner blogga imorgon, har mycket att göra!Pusspuss

Av Bea War - 20 februari 2012 21:58

Hejsan!

Kom hem från gymmet för ett tag sedan, tränade lite mage, ben och kondition. Dock inte armarna har somsagt lyckats stukat handleden eller något när jag skulle åka skridskor.... inte min bästa idé kan jag ju säga.


Skolan har ju börjat nu igen också... Tuff start med ett svenkaprov andra lektionen.... Blev svinsur på våran vikarie. Mer än så ska jag inte säga om honom. Fast jag kunde inte skriva provet, med tanke på handen^^

Och nu så ska jag sätta mig ner och läsa lite läxor. Och så ska jag plugga lite till teoriprovet:)


Finns väll inte så mycket mer att säga, har ett tufft schema denna vecka, och då så syftar jag framförallt på innebandyn, men det är väll dags nu med tanke på den bristfälliga närvaron under Januari månad;)

Och sedan så åker vi ju till Falun nästa helg för att spela SM:D Så det är nog dags att börja hårdträna nu:)

 

Av Bea War - 19 februari 2012 17:51

Hejsan!

Jag bloggade inte igår som ni kanske märkte, jag ville inte vara osocial genom att börja blogga helt plötsligt....


Blir inget långt inlägg nu heller, jag måste tokplugga hela kvällen! Jag hede tänkt att plugga i bilen påväg och ifrån Stockholm, men jag mådde illa så fort jag tog upp boken, vilket jag inte brukar göra^^


För intreserade så har jag också lyckats stuka handledan, när vi åkte skridskor i Lördags.... Känner mig lagom lyckad^^

 

Av Bea War - 17 februari 2012 20:24

Hejsan!

Sitter just nu vid min kompis dator i Stockholm, för att skriva ett kort inlägg. Dels för att det inte finns så mkt att skriva om och dels för att jag inte vill vara för osocial....


Har mest suttit i bilen hela dagen påvägen upp hit. Vi stannade dock på vägen för att hälsa på min kusin och hans barn. Där blev vi matade med pasta och köttbullar och en semla, inte helt fel (även fast jag inte är överförsjust i semal....)

Sedan åkte vi vidare upp mot Stockholm där vi välkomnades med tacos och choklad! Inte helt fel det hellr;)

Nu ska jag vara lite social här, men vi hörs imorgon.

 

Av Bea War - 16 februari 2012 22:45

Hejsan!

Kom precis hem från den sista träningen för veckan. Det är typ det jag har gjort idag... Och så har jag pluggat... Jag vet! Pluggat..... men mest inför teoriprovet som vi ska göra för märke tre. (Ridningen för ovetande^^)


Min syster har gjort en kladdkaka, den blev god. :)


Just det! Imorgon så drar jag till Stockholm, så vi får se om det blir särskilt långa inlägg, men inlägg kommer. Nu när jag kan blogga från mobilen så blev livet mycket enklare^^

 

Av Bea War - 15 februari 2012 22:57

Hejsan!

Vet ni vad? Idag så har jag och Anna varit ute med 5 stycken hundar! Och fyra av dem var vi ute med på samma gång.... det blev liite kaosartat ibland men vi löste det:)

När vi hade varit ute i några timmar så gick vi hem till Anna och bakade en kladdkaka, men det har ni ju redan receptet på;) Jag tror att det var det första receptet som jag gav er...


Sedan så följde jag med Anna till hennes keramik... jag gjorde en kopp som jag inte är helt säker på och den är helt tätt eller inte, så jag är inte så säker på om jag kommer kunna använda den;)


Förra inlägget var föresten tidsinställt, det första inlägget som var det men det verkar ha fungerat som det ska:) För en gång skull så mobbar inte tekniken mig. :)


Kom också på idag att jag inte har läst en sida ur min svenskabok nu på lovet som jag hade tänkt att göra nu på lovet. V har typ prov på svenska klassiker direkt efter lovet men ingen vet egentligen vad provet handlar om så det känns lite meningslöst eller vad man ska säga....

 

Ovido - Quiz & Flashcards