beasrecept

Alla inlägg under januari 2012

Av Bea War - 31 januari 2012 22:45

Hejsan!

Som ni kanske förstår på rubriken så har jag hittat batterisladden till datorn igen(den låg under bokhyllan^^) så nu kan jag kanske göra normala receptinlägg framöver- Med tanke på det igår....- det så liite smått konstigt ut va? Jag hoppas att ni kan läsa det iallafall...


Var på första träningen nu på 2 år kändes det som! Helt slut, och jag kommer att ha världedns träningsverk imorgon. Orkar inte!


Ligger här i min säng och funderar på vad som mer hänt idag som är värt att berätta....Men ja tor inte att dt är något mer....

 

Av Bea War - 30 januari 2012 23:19

Hejsan!Igen. Inlägget för blev lite svårläst kanske, men som jag sa så bror det på att jag skriver ifrån mobilen. Bara så ni vet...
Pusspuss

Av Bea War - 30 januari 2012 22:58

Hejsan! Jag ska försöka att skriva receptet från mobilen nu, eftersom jag fortfarande inte vet vart min batterisladd till datorn är så den står helt död på golvet mitt nu... Men iallafall, det kanske blir några ord som är helt fel, men det bror på iPhonen då-.-Här är receptet:100 g mörk chokladFyllning:100 g ljus eller mörk choklad1 krm vaniljextrakt200 g mascarponeostGör såhär:Lägg ett ark bakplåtspapper på en plåt. Bryt den mörka chokladen i bitar. Och smälter den över vattenbad. Skeda upp chokladen i 20 st kolaformar och bred utt chokladen på sidorna med hjälp av en sked eller en pensel. Ställ chokladskalen upp och ned på bakolåtspappret och låt de stela. Om man vill kan man sedan försiktigt dra bort kolapappret ifrån skalet, men om man vill så kan man lika gärna låta dt sitta kvar.Till fyllningen, smält chokladen. Lägg mascarponeosten i en skål och vispa tillsammans med vaniljextrakt och chokladen. Låt smeten kallna i kylskåp och rör om då och då så att den blir fast nog att spritsa. Lägg mascarponefyllningen i en sprits med stjärnformad pip och spritsa ut i skalen. Om man vill så kan man ocksså pudra med lite kakao. KLART! Nu har ni iallafall fått receptet. Och jag vet inte hur jag ska göra för att få upp några bilder men jag ska försöka lite till:) okej, dt funka inte:(Pusspuss

Av Bea War - 29 januari 2012 22:52

Hejsan!

Vart på julgransplundring idag. Dt kändes som att dt var lite sent, men det får väl gå.... Sedan så var jag på Laserdome med min kära systeroch min bästatse vän:) Så dagen har väl varit ganska ok tror jag. Och just nu så smsar jag med världens bästa kille som sjunger och är korean^^ (Dt är enligt han själv som han är världens bästa kille, sry Pontus^^)


Jäävlar! Nu kommer jag på att jag sklle ge er recepte idag på chokladkoppar fyllda med mascarponekräm! Dt hade jag helt glömt av! Och jag hinner inte nu för dels så måste jag gå och lägga mig och dels så dör min dator om ca 3 min... och jag vet inte vart batterisladden är. Ni får helt enkelt vänta tills imorgon:( vad sur jag blir på mig själv nu som inte kom ihåg att blogga tidugare idag! aja, livet går vidare^^

 

Av Bea War - 28 januari 2012 21:23

Hejsan!

Kom precis hem från att ha varit på frölundamatch med pappa, pappas arbetskamrat och hanns familj, och sedan på Restaurang med dem... det var inte så kul... Jag satt mest tyst under hela middagen, fick lite småpanik när min telefon laddade ut så att jag inte äns kunde smsa någon...


Iallafall, frölunda vann med 6-1 mpt Skellefeå (eller hur dt nu stavas) så det var ju kul;)

Skrev inte igår, för först så var jag i skolan, sedan så åkte jag till stan med en kompis och när jag kom hem så hade jag superont i huvudet så jag låg mest och slappade resten av kvällen:)


Jag känner mig jättestolt, jag läste läxor innan vi gick till matchen idag, så nu har jag lite mindre att göra imorgon iallafall:)

Märker att jag gillar att skriva Iallafall.... onädig info, men jaja;)

Jag vet att jag skulle ge er ett recept snart och det kommer upp imorgon, och kanske om tekniken betämmer sig för att sammanbeta med mig, så kanske det kommer upp en bild också^^ haha

 

Av Bea War - 26 januari 2012 21:18

Hejsan!Sitter och kollar på min träning, kan inte vara med för jag är typ tvärförskyld.... Precis när jag blev frisk ifrån halsflussen och allt... Toppen^^ Iallafall, vi bakade muffins idag på hemkunskapen, jag kan avdlöja att det var ett heeemskt recept! Jättemkt mjöl oc nästan ingen vätska.. Det kunde bara sluta på ett sätt, med super torra tråkiga muffins som dessutom inte hade ngn smak... Gillar inte att baka i skolan. Antingen så får man( som i detta fall) supertråkiga recept som man måste fÖlja, eller så går man en massa godis som man ska lägga på en färdig tårtbotten:( Och dt är trök... Finns inte så mkt att skriva... Förutom att jag är jätteförskyld som ni redan vet..Pusspuss

Av Bea War - 25 januari 2012 11:52

Hejsan!Sitter uppe i skolans no-del och känner mig mobbad... Istället för att vara nere i uppehållsrummet som normalt folk så sitter vi här och visslar... Vilket liv asså.Ikväll är dt iallafall ungdomsträff så jag ska inte gå på konfaträffen. Har inte varit där någon gång denna terminen så dt är väl dags att gå nästa gång;) Vet inte om jag kommer hinna skriva någon mer gång idag, måste plugga so och spanska som är de tråkigaste ämnena som finns enligt mig... Och i morgon så måste jag åka till stan, har en massa saker som jg behöver. :( men jag ska försöka att få in ett till recept imorgon, hoppas verkligen art jag hinner, har ju träning också. Pusspuss

Av Bea War - 24 januari 2012 22:59

Hejsan!Kom hem från innebandyn för en stund sedan. Första gången på två veckor typ som jag tränar så det var lite tungt...Har inte gjort så mycket annars idag, vart i skolan ömsom vanligt typ:) Ni ska snart få ett recept till som jag har på lager:) men just nu så är det lite sent och jag skriver från mobilen och den typ dampar så dt blir väl på torsdag eller fredag som dt kommer:)Pusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards