beasrecept

Alla inlägg under november 2011

Av Bea War - 29 november 2011 22:47

Hejsan!

Jag hinner tyvärr inte blogga idag, för jag har så himla mkt att göra, kanske inte hinner imorgon heller, men vi får se. På torsdag såhoppas jag iallafall att det kommer ett inlägg;)

   

Av Bea War - 28 november 2011 19:11

Hejsan!

Är så trött! Hade kemiprov idag, har spanskaprov på torsdag och ett skrivtligt läxförhör i geografi. Och vårat projekt med under ytan ska vara klart då.... och jag skall lära mig en sång till innebandyn som vi skall spela in på tosdag. Kommer jag orka allt det? Svar: Nej. Men det måste göras....:(


Jag harfått updraget att baka till julbordet i jul:) ska bli kul så då kommer det komma en liten bomb av recept. Jag hade tänkt att göra någon slags chkladpralin, och två stycken "julbordskakor". :) Ska bli kul:)

Nej, nu så måste jag plugga inför spanskaprovet på torsdag. Så vi hörs imorgon:)

 

Av Bea War - 28 november 2011 11:29

Hejsan!

Lite snabbt inlägg från skolans sega datorer. Har föresten fixat klart headern nu, så den skall jag bara försöka att få in den på bloggen också.... vilket kanske kan ta lite tid med tanke på att det ör jag som skall göra det. :/

Nej, nu så måste jag ssticka till svenska lektionen, och jobba med det rligaste som finns; Bisatser, huvudsatser och typ subjekt... Yippie! ;) :(

 

Av Bea War - 27 november 2011 22:08

Hejsan!

Dagen började med ett besök i kyrkan med mamma:) det var mysigt, sedan så bar det av till stan med moa för att göra lite skolarbete till våran tidning( som vi gör med Johanna och Anna:))

Efter det så var det direkt hem för att plugga kemi, efter som att det är prov imorgon. Och som rubriken lyder så har jag typ panik nu eftersom att jag äör jättetrött men inte tycker att jag har pluggat tillräkligt.... :((

 

Av Bea War - 26 november 2011 22:50

Hejsan!

Jag hade tänkt att göra en Cheesecake, men så tyckte mamma att jag skulle göra en Hallon och chklad trifel istället, så då så gjorde jag det;) Fast jag bytte ut hälften av hallonen mot blåbär:) och ni har ju redan receptet på trifeln så det är ju ingen idé att ni får det igen;)

För er som undrar varför jag skulle göra en sådan "stor"(eller vad man skall säga) eftrrätt så var det för att våra fördetta (:(() grannar som flyttar till Singapor (eller hu det nu stavas) var här. :( Jag kommer att sakna dem.


Och imorgon så blir det kyrkan på förmiddagen, stan på eftermiddagen och plugg på kvällen. Fullt upp helt enkelt. :) Så vi får se hur det går med bloggandet imorgon, troligtvis så blir det ett litet inlägg sent på kvällen...


Btw, jag försöker så gott jag kan med den nya headern, men jag vet helt ärligt inte om jagg gör särskilt stora framsteg.... men jag jobbar på det;)

 

Av Bea War - 25 november 2011 22:33

Hejsan!

Imorgon så ska jag baka!! :DD överdrivet glad, jag vet, men det skall bli kul:)) och jag vet att jag fortfarande är överdrivet glad, men det kan bro på att jag är liiite smått övertrött, och jag är liiiite smått irriterad på min lillasyrra som ligger brevid mig och läser allting jag skriver.....


Men iallafall, imorgon så skall jag soova! Baka! Och.... Suprise: Plugga!! :))

Jag känner att detta inlägget blir lite konstig... men som sagt så är jag övertrött. Så jag skall typ nästan sova nu.

 

Av Bea War - 24 november 2011 18:53

 Hejsan!

Vi bakade lussekatter idag på hemjunskapen:) de blev asgod! :D

Och nu så är min kusin här och "Passar" mig och min syster.... eller, han är snarae här för att skjussa mig till innebandyn, eftersom att jag enligt mina föräldrar inte får åka buss själv när det är mörkt...


Just nu  är det väldigt mycket i skolan, så om det blir lite korta inlägg så bror det på att jag inte hinner skriva mera.

Och att det inte finns så himla mycket att skriva om. I mitt liv så händer det inte så himla mycket i mitt liv förutom läxor, innebandy, läxor, läxor och lite mera läxor. :))

 



Av Bea War - 23 november 2011 22:20

Hejsan!

Vi gjorde tårta idag på konfermationen.... den blev skitäklig! Men fick bara använda färdiga tårtbottnar, stössel, jordgubbssylt, nonstop, grädde, banan, margäng, glassyr (färdig...) och marsipan. Tårtan blev iallafall skitäklig.... eftersom att vi hade på allt förutom marsipan. :)


Annars så har jag väll inte gjort så mycket, förutom att jag har pluggat, pluggat, typ fått damp(....) och pluggat lite mer. Vilket roligt liv jag verkar ha va? :D

Och nu så skall jag gå och lägga mig eftersom att jag är supperdupper trött igen... ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards