beasrecept

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Bea War - 25 mars 2011 17:52

Som jag skrev i det tidigare inlägget så älskar jag kombon av choklad och hallon.


Detta receptet har jag kommit på själv så man kan som vankligt variera ganska mkt med ingredienserna.


 


För 4 pers


Ingredienser:


3 dl vispgrädde


4 msk kakao


1 3/4 dl strösocker


200 g hallon ( Färska eller tinade)


 


Du behöver:


Elvisp, bunke, måttsats, serveringsskål/glas


 


Gör såhär:


Vispa grädden ganska löst och blanda ner kakaon och sockret. Om du använder frysta bär så tina dom och blanda ner i krämen. (Använd inte saften efter hallonen.) Krämen kan nu ha blivit lite rinning och tunn så du kan vispa upp den lite med elvispen till du tycker att den har en bra konsistens.


Häll upp i serveringsskålarna/glasen. Ställ gärna in i kylen en stund men går också bra att äta direkt.


Kram


 

   Såhär blev min Choklad & Hallon kräm:) Mums;) 

Av Bea War - 25 mars 2011 17:33

Hejsan! Jag har haft lite problem med att ladda upp bilder på bloggen tidigare så att receptinläggen har blivit lite tråkiga, men jag tror att jag har fixat det nu. *Hoppas*:)

Jag har bara haft såå tråkigt idag! Varit sjuuk:( men jag tänkte att jag då kunde fixa lite mera på bloggen eftersom att presentationen inte har varit sådär överdrivet bra;) så.. den hoppas jag kunna fixa;)


Jag måste bara få säga detta!

Jag Älskar kompon av Hallon & Choklad så därför så har jag jag nu kommit på ett recept på Choklad & Hallon kräm som jag hoppas att ni ska tycka om:)

 Kram

 

 

 Här är en bild på min Fudgebakelse som jag gjorde ett inlägg med.

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards