beasrecept

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Bea War - 3 maj 2012 21:02

Hejsan!

Nu hoppas jag att de funkar som de ska igen med inläggen... Jag har skrivit som vanligt och sparat som vanligt men av någon anledning så har inläggen inte publicerats som de ska tyvärr. Men nu hoppas jag att allt ska vara som vanligt igen.


Nu har våran prao börjat, vilket är väldigt skönt! Inte nog med att jag får göra de roligaste jag vet, jag slipper skola i två veckor också! De är riktigt najs de:) Dock inte läxorna tyvärr men dem hoppas jag att jag snart är klar med. (Grammatiken..? haha)


Vad har jag fått göra på konditoriet då? Lite allt möjligt faktiskt, allt ifrån att lägga ihop typ hallon och chokladbakelser till att göra rosor och blad till dekorering av tårtor. De blev dock inte så fina, men vad ska man förvänta sig av en 14 årig amatör xD Jag är glad att jag får hjälpa till iallafall.

Idag så skulle jag iallafall doppa typ nöttoppar i choklad, men bara typ 1 cm ner i chokladen. Jag lyckades tappa i två stycken helt.... *Bra jobbat Bea, bra jobbat* Men då så fick jag med de två + två st till hem för att äta med familjen:) Så idag så har pappa, jag och Maria ätit varsin nöttopp(för intresserade typ) mamma var inte hemma så hon får sin imorgon. (För ännu mer intresserade).

Mer om praon imorgon:)


Jag känner mig duktig ska ni veta. Jag spran 3 km ute i förrgår, och 3 km ute idag. De är inte ofta de händer kan jag säga. Och jag som trodde att min kondition var nere i botten.... Tydligen inte:)


Jag börjar misstänka att de spökar i vårat hus. Eller så är bara någon i familjen anmält konstig, för när jag har kommit in på mit rum de senaste dagarna så har de alltid legat en sked där. Skumt. Kan man lungt säga.


Nu så ska jag gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon, så godnatt på er.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards