beasrecept

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Bea War - 5 juli 2011 12:53

Hejsan!

Snart så åker jag! :) Jag har bakat en chokladkaka som jag gärna delar med mig av:


Ingredienser:

1  dl kakao

2, 25 dl mjölk

1, 25 dl socker

125g smör

1,5 dl socker

2 ägg

1,5 msk vaniljsocker

3,5 mjöl

1, 5 tsk bakpulver

Stöbröd och smör att smörja formen med 


Du behöver:

Måttsats, 2 bunkar, gaffel, avlång form, kastrull, elvisp, och slickepot


Gör såhär:

Smörj och bröa en avlång form, ca 1,2 l.

Blanda kakao, mjölk och socker i en liten kastrull. Koka upp blandningen och låt den svalna.

Rör smör och sockret pösigt.

Tillsätt äggen och vaniljsocker.

Blanda mjölet med bakpulvret med en gaffel och vänd ner det i smeten växelvis med chokladblandningen.

Häll smeten i formen.

Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 1 timme på 175 grader.

Ät och njut!

Tyvärr så har jag fel dator för att ladda upp bilderna och jag hinner inte byta dator nu, men jag laddar upp bilderna så fort jag kan.

Nu så måste jag gå om jag skall hinna med min buss. Vi hörs på löradg eller söndag!

 

Av Bea War - 5 juli 2011 00:45

Jag är så sur!! Jag och tekniken vill typ aldrig komma överens-.-

jag försökte kolla på lite bilder från ett läger, se nej, det fick jag inte för datorn inte! Den bara tjöt.... Det kan aldrig vara något bra tecken på att en dator mår särskilt bra.... Eller?? ;)


Jag var bara tvungen att avreagera mig lite granna så att jag inte slår sönder datorn nu, mitt i nattern.... Mamma och pappa skulle verken bli glada över att jag slog sönder datorn eller att jag var uppe såhär "sent".... hehe 


Det var egenterligen allt jag hade att säga iallafall! ;)

 


Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards