beasrecept

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Bea War - 22 juli 2011 15:15

Hejsan!

Förlåt att jag inte har skrivit på några dagar, men som ni vet så suger mitt internet här uppe på landet......


Iallafall, i fredags så gjorde jag en pannacotta till familjen. Vitchoklad pannacotta med limemarinerade jordgubbar! Jag älskar limemarinerade jordgubbar! Mmmm!


Jag gjorde lite snacks i söndags. Men det receptet får ni någon annan dag! ;)

Jag hoppas att jag kan få upp en bild eller två idag på pannacottan, men vem vet? Jag kanske har förbrukat all min tur med att få upp bilder på bloggen för detta året?? :O

Vi får hoppas på det bästa;)

Här kommer receptet iallafall:¨


4 portioner


Ingredienser:

2 dl vispgrädde

2 msk strösocker

100 g vit choklad

2 gelatinblad

6 stora jordgubbar

½ lime

2 tsk strösocker

Gör såhär:

Koka upp grädde och socker( 2 msk) i en kastrull på spisen. När grädden kokar så tar du den ifrån platan och låter den stå under lock i tio minuter.

När fem minuter har gått så läger du gelatinbladen i en skål med iskallt vatten och låter dem ligga där i fem minuter.

När gelatinbladen har legat där i fem minuter och grädden stått under lock i tio minuter så kan du krama ur vattnet ur gelatinbladen och blanda ner i grädden. Rör om till gelatinen har smällt.

Hacka den vita choklade och slå över grädden på den. Rör om till den vita chokladen har smält. Häll upp i små portionsglas och låt stå i kylen i minnst 3 timmar, eller till dem har stelnat.´


Snoppa och skiva jordgubbarna och lägg dem i en skål. Pressa lime över jordgubbarna. Lägg sockret. Hur mycket socker som behövs avgör man efter smak och hur söta eller sura jordgubbarna är. Jag tog 2 tskedar:)

När pannacottan har stelnat så lägger du på jordgubbarna och serverar med detsamma.


   Titta jag kunde! Min tur har inte tagit slut riktigt ännu! :D Min blev jättegod, hur blev era?

 

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards