beasrecept

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Bea War - 31 mars 2012 17:22

Hejsan!

Nu så ska ni få receptet på cupcakesen som jag och min vän Moa gjorde för några veckor sedan:)


Ingredienser:


100 g smör
st ekologiska ägg
dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver
1 nypa salt


Frossting:


200 g philadephiaost

4 dl florsocker

75 g vit choklad (smält)

1 lime


Gör såhär:

Sätt ugnen på 185 grader, gärna varmluf.

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Smält smöret och rör ner de i äggsmeten tillsammans med mjölken.

Blanda de torra ingerienserna med en gaffel och vänd ner dem i smeten. Häll smeten i muffinsformar som du gärna har på en muffinsplåt:) Då håller muffinsarna formen och blir höga. Grädda i ugnen i ca 10  min, eller tills de är helt torra rakt igenom.


Jag sitter och funderar som sjutton på hur vi gjorde med frosstingen, för jag vet att vi gjorde något specciell med den. Men ni får en vanlig philadephiafrossting istället som är minst lika god! Och om jag kommer på vad vi gjorde så berättar jag ju såklart. :)

Börja med att vispa philadelphian och florsockret ordentligt. Dela upp smeten i två bunkar. Den ena smaksätter du med den vita smälta chokladen, och den andra med rivet skal från limen och saften.

Låt cupcakesen svalna innan du brer på frosstingen.

KLART! :)      



Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards