beasrecept

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Helluu

Av Bea War - 8 juni 2011 18:30

Hejsan!

Idag så gick jag upp kl 7 dagen efter skolavslutningen -_- ¨Jättekul!

Nej, men jag skulle kolla på lillasysterskolavslutning som började vid halvnio så det fanns iallafall en andledning;)


Efter skolavslutningen så bar det hemåt för att steka pannkakor;) Efter att vi hade ätit så åkte jag och mamma iväg till sjukhuset för att jag skulle bli röntgad( Läs min presentation så förstår ni kanske varför, annars så är det bara att slänga iväg en fråga).

När jag senare kom hem så hade jag funderat och funderat och funderat hela dagen på om dem där chokladtopparna egenterligen var en så bra idé... till slut så kom jag fram till att jag skulle skippa chokladtopparna och göra ett litet gott snack istället som är supperdupperenkelt!

Vill ni ha receptet? Såklart att ni ska få ;)


Ingredienser:

3-4 dl hallon (frysta eller färska)

150 g mörk choklad


Du behöver:

Måttsats, kastrull,  2 skålar, sked, fat, skärbräda och en kniv


Gör såhär:

Häll upp halonen i en skål. Om du använder frysna hallon så behöver du absolut inte tina dem, det är bättre om du låter bli.

Hacka chokladen i bitar och sätt över ett vattenbad. När chokladen har smält så kan du låta den svalna lite innan du doppar hallonen i chokladen. Lägg sedan dem dopadde hallonen i små högar med 5-6 hallon i varje hög. Chokladen runt hallonen stelnar ganska fort så det gäller att inte vara för långsam! ;) Fövara i kylen.

Dem är riktig doda och bra att bara ha som små tilltug på t.e.x en fest.

Jag har ju såklart tagit ett eller flera kort på hur det blev men jag och teknink vill inte alltid komma överens varje dag så jag kan inte ladda upp bilden vilket såklart är otroligt irriterrande!

Jag ska försöka att ladda upp den på en annan dator någon dag men inte denna. Kanska imorgon?? Vem vet ;)


Nu så har jag iallafall gjort en ny "kramisar från Bea-skylt" och jag vet att det inte är något konstverk, men om man bara har paint -och inget annat superduperbra pogram- så har man bara paint....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea War - 9 maj 2012 20:03

Hejsan! Nu så har jag flyttat bloggen från Bloggplatsen till Nattstad:) Här är den nya bloggen: www.nattstad.se/beas%recept   ...

Av Bea War - 7 maj 2012 15:29

Hejsan! Som rubriken lyder: Bloggplatsen har problem! Jag bloggade som vanligt igår, men precis som för några dagar sedan så försvann inlägget bara... Skumt.   Jag bakade iallfall i lördags. Mascarponekräm typ, ni får receptet lite senare i vec...

Av Bea War - 5 maj 2012 15:21

Hejsan! Jag sommnde igår, när jag skulle blogga, jag var så himla trött och hade jätteont i magen. Jag vaknade idag, med alla kläder på och fortfarande med sminket på.... Låter sm att jag var ute och typ festade och kom hem, överdrivet full och bar...

Av Bea War - 3 maj 2012 21:02

Hejsan! Nu hoppas jag att de funkar som de ska igen med inläggen... Jag har skrivit som vanligt och sparat som vanligt men av någon anledning så har inläggen inte publicerats som de ska tyvärr. Men nu hoppas jag att allt ska vara som vanligt igen. ...

Av Bea War - 30 april 2012 23:09

Hejsan! Nu så är jag tillbaka. Som ni kanske läste i förra inlägget så kan vårat internet vara lite dumt ibland... Jag sov hos Moa igår, så idag har jag inte fått så mycket gjort som jag kanske borde ha fått. Jag har ridit iallafall, på min älska...

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards