beasrecept

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Helluu

Av Bea War - 23 juni 2011 15:17

Hejsan!

Jag är glad just nu! Jag ringde precis mamma och frågade om jag fick baka en tårta till midsommar, och det fick jag! Supperdupper glad blev jag! :D

Jag hade tänkt att baka en vanlig sockerkaka och sedan göra så att man fick typ såhär tårtbottnar, men mamma hade redan köpt både tårtbottnar och marängbottnar så jag antar att jag får använda det, trots att jag är emot färdigköpta tårtbottnar! Iallafall, så, emellan bottnarna så hade jag tänkt att lägga skivade jordgubbar med pressad lime över, och andra laggret, kasela vanilj. Tyvärr färdigköpt på burk- mamma hade köpt det också- , men jag ville egenterligen gör vaniljkräm och lägga som andra lager. Sen så hade jag tänkt att ha ett tjokt lager med grädde runt tårtan :) Och Jordgubbar på toppen ;) Mums!


Imorgon så kommer det troligtvis inget inlägg, det är trots allt midsommarafton och jag antar att om det är någon dag på året som skall vara dator fir såär det väll ändå midsommarafton! Eller?? ;)

På söndag tidigast så kommer receptet på tårtan. Jag hoppas också att jag skall kunna ladda upp en bild på den då också, men vi får väll se om jag och tekniken + pappa (eftersom att det är hans dator) kan samarbeta.... Så förvänta er inte för mkt! ;)

Jag måste bara dissa en sak! Godis på tårta! Usch! Det tycker jag är bland de (Ursäkta mig) äkligaste sakerna som finns! Usch! Det rekomenderar jag er starkt att inte ha på tårtan! (Och då så räknar jag ju naturligtvis inte mörk "bak choklad" som godis.) Använd istället naturliga ingredienser! Sen finns det ju såklat vissa undantag, som det det finns med allt annat, men jag kan inte inte komma på någonting just nu... :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea War - 9 maj 2012 20:03

Hejsan! Nu så har jag flyttat bloggen från Bloggplatsen till Nattstad:) Här är den nya bloggen: www.nattstad.se/beas%recept   ...

Av Bea War - 7 maj 2012 15:29

Hejsan! Som rubriken lyder: Bloggplatsen har problem! Jag bloggade som vanligt igår, men precis som för några dagar sedan så försvann inlägget bara... Skumt.   Jag bakade iallfall i lördags. Mascarponekräm typ, ni får receptet lite senare i vec...

Av Bea War - 5 maj 2012 15:21

Hejsan! Jag sommnde igår, när jag skulle blogga, jag var så himla trött och hade jätteont i magen. Jag vaknade idag, med alla kläder på och fortfarande med sminket på.... Låter sm att jag var ute och typ festade och kom hem, överdrivet full och bar...

Av Bea War - 3 maj 2012 21:02

Hejsan! Nu hoppas jag att de funkar som de ska igen med inläggen... Jag har skrivit som vanligt och sparat som vanligt men av någon anledning så har inläggen inte publicerats som de ska tyvärr. Men nu hoppas jag att allt ska vara som vanligt igen. ...

Av Bea War - 30 april 2012 23:09

Hejsan! Nu så är jag tillbaka. Som ni kanske läste i förra inlägget så kan vårat internet vara lite dumt ibland... Jag sov hos Moa igår, så idag har jag inte fått så mycket gjort som jag kanske borde ha fått. Jag har ridit iallafall, på min älska...

Presentation


Bea´s Recept

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards